רב בית הכנסת שנהרס: "ראש העיר מתנכל לדת"

    נתי קאליש 3 Comment on רב בית הכנסת שנהרס: "ראש העיר מתנכל לדת"

    חריש סוערת לאחר שהעירייה הרסה הבוקר מבנה בית כנסת לא חוקי בעיר. רב בית הכנסת עימו שוחחנו אומר כי "ראש העיר מדבר כמו אדם חרדי, אבל במעשים הוא מתנהג כמו הרודף הכי גדול של הדת". מהעירייה נמסר: "נאלצנו לפרק את המבנה רק לאחר שכל נסיונות הפשרה מצד העירייה עלו בתוהו"

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום בבוקר, הגיעו כוחות משטרה יחד עם היחידה לאכיפת דיני התכנון ובנייה לחריש, לצורך מימוש צו הריסת בית כנסת, שהוצא ע"י הועדה המקומית לתכנון ובניה למבנה יביל ארעי שנבנה במקום מלוחות פח באופן לא חוקי על קרקע ציבורית.

    במהלך הפעילות הגיעו למקום עשרות מתפללים ובני ישיבה, שניסו למנוע את ההריסה, ונעצר חשוד בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

    הרב בועז סימן טוב, רב בית הכנסת אומר ל"קול חי" כי: "במשך שנתיים עושים לנו עוולה, העירייה נותנת לנו להתפלל בתוך כיתות חינוך, וגם זה רק בשבתות, בימי חול צריך לנסוע מחוץ לעיר. נתנו למתפללים רק קראוון אחד שמכיל מקום רק ל- 50 איש, ויש בשכונה 750 חרדים, ועוד הרבה דתיים ומסורתיים".

    "אחרי שבית הכנסת נבנה פנינו לכל מי שאפשר, העירייה התעלמה ממנו, ולא ניסתה למצוא שום פיתרון למצב העגום" המשיך רב בית הכנסת, "לתנועות נוער הם יודעים לתת קראוונים, ראש העיר מתרברב שהוא ייתן שטחים לבית כנסת, אנשים סובלים, את העירייה זה לא מעניין, הצענו שאנחנו נפרק את בית הכנסת אם ייתנו לנו מבנה חלופי".

    "אנחנו מרגישים כמו כלבים פה" המשיך הרב ותקף בחריפות את ראש העיר. "זה שכונה חדשה שבנו בה הכל מא' עד ת', אבל חוץ ממקוואות ובתי כנסת, ידעו שהולכים לבוא לפה חרדים. למרות שראש העיר דתי, והוא מדבר כמו אדם חרדי, אבל במעשים הוא מתנהג כמו הרודף הכי גדול של הדת, לחילונים הוא מוצא פתרונות, רק לחרדים לא".

    ראש העיר יצחק קשת הגיב להריסה ולטענות המתפללים: "אי אפשר לפעול בניגוד לחוק במשך חודשים ארוכים ולהנחית קראוון באמצע העיר מבלי כל אישור לכך תוך סירוב מתמשך לכל הצעת פשרה".

    "היום, לאחר חודשים של מאבק עיקש מצד מפירי חוק שדחו כל ניסיון להגיע להבנות עם העירייה, נאלצו המשטרה והוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה להרוס קראוון פיראטי שהוצב בשכונת בצוותא ושימש אותם לבית כנסת" הוסיף ראש העיר.

    "העירייה מודעת לצרכים הרבים של כלל הקהילות בעיר, לרבות הקהילות הדתיות ופועלת ללא הפסקה כדי לספק מענה ראוי לכולם. הקצנו שני מבנים יבילים שמשמשים בתי כנסת למשך כל ימות השבוע, ובכל שבת אנו פותחים את בתי הספר כדי לקיים בהם מנייני תפילה, ומעל הכול – הליך הקצאת הקרקעות לטובת הקמת בתי כנסת לקהילות נמצא בעיצומו" הוסיף.

    "לצערי, נאלצנו לפרק את המבנה רק לאחר שכל נסיונות הפשרה מצד העירייה עלו בתוהו. אין שום דבר משמח בצעד כזה. ההפך, זה פשוט מצער ומוטב שלא היינו מגיעים לכך. כאן המקום להבהיר שוב: מי שמפר ברגל גסה, ובמשך זמן רב כל כך את החוק, שלא יתפלא לנוכח צעדי אכיפה" כך ראש העיר חריש.

     

     

     

     

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      רשעים אין לנו מקום להתפלל